Jak wykorzystać portal LinkedIn w marketingu internetowym?

Jak wykorzystać portal LinkedIn w marketingu internetowym?

8 czerwca 2019 Reklama i media 0
social media marketing

LinkedIn to platforma, która bywa nazywana Facebookiem dla przedsiębiorców. Jest w tym porównaniu pewna zależność, gdyż portal ten faktycznie jest wykorzystywany jako kanał wymiany informacji między osobami posiadającymi własne firmy. Znaleźć tam można jednak nie tylko konta zakładane przez biznesmenów, ale również pracowników budujących historię swojej drogi zawodowej, szukających kontaktów i znajomości, które w przyszłości mogą zaowocować nową perspektywą biznesową.

Media społecznościowe dla przedsiębiorców

social media marketingPytanie, czy LinkedIn może być wykorzystany również jako sposób na promocję swojej marki? Zdecydowanie tak. Trzeba jednak znać kilka sposobów i odpowiednio je wykorzystywać. Pierwsze, na co powinniśmy koniecznie zwrócić uwagę, to optymalizacja naszego profilu. Dzięki temu w prosty sposób zwiększymy jego widoczność, co naturalnie przełoży się na zwiększenie liczby osób, która go odwiedzi. Warto też zauważyć, że nie zajmuje to dużo czasu, a efekty mogą być naprawdę zauważalne. Jeśli wprowadzimy w nagłówku słowa kluczowe opisujące nasze doświadczenie zawodowe, dodamy więcej pożądanych umiejętności, zastosujemy konwencjonalne nazwy opisujące poprzednie stanowiska i odpowiednio zredagujemy podsumowanie (gdzie również można dodać kilka słów kluczowych). Dzięki tym kilku prostym czynnościom mamy ogromne szanse na zwiększenie zasięgów swojego profilu i dotarcie do potencjalnych klientów B2B. Kolejnym krokiem, jaki powinniśmy podjąć, to założenie tzw. Company Page. Odpowiednikiem w Facebooku byłby oczywiście fanpage, jednak ta pierwsza strona działa na nieco innych zasadach. Jest to przede wszystkim wizytówka samej firmy, chociaż działa również jak baza wszystkich treści proponowanych potencjalnym klientom. Osoby wchodzące na tę stronę od razu muszą wiedzieć, jakie korzyści będą wiązały się ze współpracą z nami. Właśnie dlatego sam Company Page musi być bogaty we wszystkie niezbędne informacje i zdjęcia dotyczące profilu naszej działalności. Zwróćmy też uwagę na to, że LinkedIn umożliwia wprowadzanie tekstów w innych językach, co ma niemałe znaczenie w przypadku nawiązywania kontaktów międzynarodowych. W ostatniej kolejności warto zainteresować się także postami sponsorowanymi. Są one co prawda płatne, jednak umożliwiają znaczne zwiększenie zasięgów, ponadto podnoszą wiarygodność naszej firmy.

Tak jak w przypadku innych mediów społecznościowych, praca z LinkedIn również musi cechować się regularnością i systematycznością. Nie możemy zapomnieć o naszym koncie, powinniśmy na bieżąco tworzyć nowe treści i analizować ruch na naszych profilach. Tylko wtedy będziemy mieli szansę zwiększyć świadomość swojej marki wśród potencjalnych konsumentów. LinkedIn to świetne narzędzie promocyjne, zatem zdecydowanie powinniśmy korzystać z niego obok pozostałych mediów jak Facebook czy Instagram.

Więcej informacji na: Marketing Internetowy Pikseo Toruń

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.