Czym jest employer branding?
Kreowanie wizerunku pracownika jest bardzo interesującą usługą, która rozprzestrzeniła się w Polsce na przestrzeni ostatnich lat i tak wiele firm oraz pracowników freelancerów korzysta z takiej możliwości. Zwłaszcza, że bardzo łatwo można postawić siebie jako specjalistę w danym zawodzie i na pewno znalezienie pracy dzięki temu będzie znacznie łatwiejsze i przyjemniejsze.
Employer branding dla pracowników
Employer branding to w skrócie pokazanie oraz rozreklamowanie pracownika na rynku pracy tak, aby faktycznie był on konkurencyjną osobą na poszczególne stanowiska, na które chce aplikować. W Poznaniu ostatnio widziałem ogłoszenie o pracę na specjalistę od employer brandingu. Tak więc skoro poszukiwani są pracownicy to również muszą być na to klienci. Celowałbym bardziej w większe miejscowości jako miejsca gdzie takie agencje się znajdują. Z tego względu, że osoby poszukujące pracę tam są o wiele bardziej świadome konieczności dbania o swój wizerunek oraz pokazywanie dobrego doświadczenia. Potencjalni pracodawcy dzisiaj mają do wyboru mnóstwo pracowników. Może i rynek pracy należy właśnie do osób, które jej poszukują, ale i tak wydaje mi się, że warto jest dość dokładnie zastanowić się nad inwestycją w employer branding, która na pewno zwróci się w postaci zadowolenia i możliwości pracowania tam gdzie się chce. Employer branding w Poznaniu wycenia się przeważnie indywidualnie i agencja również przykłada marżę do ceny końcowej, na której zarabia. Nie ma w tym nic dziwnego, a wręcz wydaje mi się nawet, że agencje reklamowe, które w swoim portfolio mają zajmowanie się właśnie takimi rzeczami dla klientów są na pewno bardzo ciekawe i mają mnóstwo ciekawych projektów, którymi mogą się pochwalić wśród klientów. Kreowanie wizerunku oraz własnej marki to co stało się popularne w Polsce kilka lat temu. Employer branding dla pracowników to świetna możliwość na atrakcyjne miejsce pracy. Dzisiaj ta dziedzina rozwija się szybciej niż by się tego można było spodziewać, a to za sprawą dostępu do mediów społecznościowych, gdzie wielu ludzi wymienia się tam swoimi doświadczeniami.
Mniej więcej wtedy kiedy zaczęły robić się popularne różne serwisy społecznościowe do wymiany doświadczeń biznesowych. To właśnie na nich najczęściej można spotkać osoby, które dobrze znają się na tym temacie i faktycznie wiedzą, że jest to przyszłość. Zwłaszcza pod kątem poszukiwania lepszego miejsce zatrudnienia niż jesteśmy zatrudnieni obecnie. Employer branding na pewno jest rozwojową dziedziną.
Najnowsze komentarze